Olin tänään näytelmissä. Olin kuulemma tosi reipas kehässä ja kehän ulkopuolella. Jostain syystä isoemäntä on saanut päähänsä, että olen arka suuremmissa koirajoukoissa ja nyt se oli sitten niin kovin iloinen, kun en ollutkaan arka (???). En viitsinyt lattialla ollessani yhtään haukkua muita koiria, mutta emännän sylistä käsin rähisin todella pelottavasti varsinkin Vapulle, joka änkesi istumaan lähelle meitä. Ja sitten se katsoi minua (luulisin). ÄRR  RÄYH MURR sanoin sille silloin!

Olin junioriluokassa, johon oli kuulemma ilmoittautunut yhteensä 13 koiraa (kaikki ei tainneet tulla paikalle). Seisoskelin aikas hienosti (vaikka itse sanonkin), mutta en tainnut muistaa padlata etujaloilla mattoja pitkin köpötellessäni (en ole tästä kyllä ihan varma, voihan olla, että tyylikäs etujalkojen suorana nostelu tulee minulta jo selkäytimestä, kun olen sitä niin kovasti harjoitellut). Laatuarvosanaksi sain EH:n ja tällaista se tuomari minusta sanoi:

"pretty, good eye and ears, good reach of neck, straight upper arm, rear ang. ok, good legs and feet but would like to see bigger, moved ok but front movement was tidy"

Emännän suomennos kuuluu jotenkin näin:
"nätti, hyvät silmät ja korvat, hyvä kaulan pituus, suora olkavarsi, takakulmaukset ok, hyvät jalat ja tassut (tassut?) mutta saisivat olla suuremmat, liikkui ok mutta etuliikkeet olivat ????"

Emäntä väittää, että lausunnossa lukee selvästi "front movement was tidy" eikä se keksinyt yhtään, mitä tuo tidy voisi tässä yhteydessä tarkoittaa. Se sanoo, että se tarkoittaa siistiä, mutta että se ei tähän nyt sovi. Keksisiköhän joku meidän lukijoista, mitä se voisi olla? Toinenkin kohta tuntui vähän kummalliselta: tarkoittiko tuomari tosiaan, että hän haluaisi, että jalkani ovat suuremmat? On tämä ihmeellistä, kun jotkut tuomarit haluaisivat, että minulla on suuremmat hampaat ja jotkut että suuremmat jalat. Mitähän seuraavaksi, suurempi nenä varmaan!

Tutut koirat pärjäsivät hienosti, esimerkiksi puolisiskoni kaunis Sally, ihana Velho, pahin viholliseni Minni, Gimman äiti Elma ja sisko Lotta, Vappu-kaveri, hieno Mango, Romeo, Arskan Jaska ja tietysti ROP Jaska ja VSP Krista. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka, kun emäntä tuntui olevan sitä mieltä, että suurin osa koirista oli enemmän tai vähemmän tuttuja ainakin netin välityksellä, jos ei muuten.

Saatiin Gimman kanssa herkkuja tuliaisiksi. Tässä olen minä väsyneenä yhden oman herkkuni kanssa:
472259.jpg

472260.jpg
Minun on ihan pakko nukkua luuni päällä, ettei Gimma varasta sitä! Ai, mutta eihän se ole edes kotona....no varmuuden vuoksi kuitenkin!

Terkuin, hyvin väsynyt Melli