Eilen oli navetalla rataharjoitukset. Minäkin sain osallistua (tietty, kun olin keskiviikkona niin ylivoimainen) - menin mölliradan. Gimma meni sekä mölli- että kilpailevien radan. Möllit aloitti ja Gimma meni ennen minua. Se vissiin meni aika hyvin, sillä se voitti meidän luokan. Minä voitin kanssa, nimittäin olin ihan ensimmäinen siellä toisessa päässä tuloslistaa ja sain ylivoimaisesti eniten pisteitä - aika hieno homma. Gimman tuloslapussa ei ole mitään merkintöjä suoritusvirheiden kohdalla ja aikavirheessäkin on MIINUSpisteitä peräti 21,29. Eikös se ole aika surkea suoritus? Minulla sen sijaan lukee neljä kertaa K ja kaksi kertaa Hyl ja aikavirhettäkin sain 58,25.  Tuloksen kohdalla minulla lukee 98,25 - emäntä kuului sanovan, että tämä voi olla ennätys. Olen niin ylpeä!

Rata meni mielestäni minun osaltani tosi hienosti. Emäntä ohjasi muutaman kerran aika erikoisesti, kun se ensin näytti, että tuo hyppy pitää ohittaa ja sitten se kuitenkin palautti minut takaisin ja se este pitikin hypätä. Niin, ja jotkut esteet se pyysi hyppäämään ensin toiseen suuntaan ja sitten heti perään toiseen suuntaan, tai niin ainakin tulkitsin sen kädenliikkeistä.  Luulen, että se ei ihan muistanut mitkä esteet hypätään ja mitä ei (mikä on kyllä aika erikoista, kun se oli kuitenkin saanut Gimman kanssa jo harjoitella saman radan). Siellä myös yksi este, jota en muistaakseni ole aiemmin kokeillutkaan, nimittäin sellainen torvi, jonka perässä oli hame. Meillä oli kiltti tuomari, joka nosti sitä hameenhelmaa ja sitten uskalsinkinkin mennä läpi tosi reippaasti.

Gimma munasi kilpailevien radalla totaalisesti. Se oli jotenkin epätavallisen innoissaan eikä malttanut ollenkaan seurata emännän ohjausta. Se meni tosi lujaa hyppysuorilla ja eikä emäntä ehtinyt mukaan ohjaamaan seuraaville esteille. Minusta vaikutti siltä, että emäntä oli jotenkin tyytyväinen, vaikka munauksia tulikin roppakaupalla. Luulen, että Gimman kova vauhti ilahdutti sitä.

Voi apua, emäntä tuijottelee takapäätäni siihen malliin, että arvelen sen suunnittelevan uutta tangakautta. Viimeksi jouduin sellaisia pitämään lokakuussa ja se ei ollut kivaa! Toivottavasti vain kuvittelen!!!!

Terveisin, tanga-allergikko Melli