Aamulla aikaisin isäntä pakkasi koko meidän akkalauman autoon ja ajeli pitkän matkan Kotkaan. Ihme kyllä se suostui lähtemään mukaan, vaikka sen mielestä kyseessä oli ihan täydellinen höpöreissu. Olimme perillä hyvissä ajoin ennen parsonnäytelmän alkua ja isäntäväki bongasi meille leiripaikan, josta Gimman oli hyvä yrittää iskeä ohikulkevia poika- ja ennenkaikkea tyttökoiria. Tässä kuvia minusta valmistautumassa esitykseeni:

667561.jpg

Mutta loppuu löpinät ja asiaan: MINÄ olin loistava näyttelijä! MINÄ voitin oman luokkani (junnunartut) ja parasnarttukehässäkin olin toiseksiparasnarttu. Sain varasertin, kun varsinainen annettiin Mangolle. Emäntä oli pyllähtää pepulleen, kun sain ERIn (pöhlö!) ja vielä pöllämystyneempi se oli luokkavoitosta puhumattakaan toiseksiparasnarttusijoituksesta. Mutta MINÄ olin ihan cool vaan koko ajan.

Näin saksalaistuomari Martha Heine sanoi minusta:

"15 months. Very good in type. Correct head, ears a little open. Loose in front and close behind. Correct body proportions and tailset. Typical coat and colour. Seen from the side a good mover."

Aika samanlaisia löpinöitä, kuin mitä minusta on aiemminkin sanottu. Paitsi tuo "hiukan avoimet korvat" oli nyt ensimmäistä kertaa. Se vähän ihmetyttää, sillä minusta minulla korvat ovat ihan KOKONAAN auki, kuuntelen nimittäin tosi tarkkaan mitä ympärillä tapahtuu ja mitä isäntäväki minulle puhelee. En ole ollenkaan sellainen korvat kiinni -tyyppi kuin tuo Gimma on joskus. Tässä pari kuvaa minusta kehässä. Pikkuemäntä otti niitä aika kaukaa, eivätkä ne ole ihan tarkkoja:

667713.jpg

Gimmasta puheenollen, se näytteli todella surkeasti tänään. Emäntä sanoo, että koskaan ei ole ollut niin hankalaa sen kanssa. Se kuulemma murisi tuomarille (joka oli hyvin närkästynyt - ymmärtäähän sen) eikä suostunut ottamaan yhtään raviaskelta vaan laukkaili, pomppi ja haisteli koko ajan. Eikä seisominenkaan oikein sujunut. Emäntä oli ihan hikimärkä, kun se tuli esityksestä pois. Tässä kuvia räpiköinnistä:

667721.jpg

Näin tuomari sanoi Gimmasta:

"2 years. Very good type. Good head, foreface could be fuller. Middle dark eyes. Not ok in temperament. Good neckline. Little straight in shoulder. Good body. Could be little bit better behind. Good tailset. Topline not level in movement. Good coat structure, colour acceptable. Must have better socialization."

Ja arvosanaksi Gimma sai H:n. On se niin kauhea tuo meidän Gimma. Ihan pelkkä pahis! Onneksi isäntäväellä on MINUT, niin on yksi ihana sankarikoirakin talossa. Sitä vaan ihmettelen, että miksi tuo emäntä on tänäänkin niin kovasti pusutellut ja halinut Gimmaa, vissiin se siitä kuitenkin tykkää kovasti, vaikka se välillä onkin rähinärakki.

Tässä vielä MINÄ varasertiruusukkeen kanssa:

667690.jpg

On se niin kaunis!

Ja tässä vielä hirveä pahis:

667710.jpg

Terveisin, varasertifioitu Melli