Minulle on viime aikoina valjennut, että sanat 'emäntä' ja 'isäntä', joita me Gimman kanssa olemme ahkerasti tässä plokissa viljelleet, viittaavat sellaisiin olioihin, joilla on valtaa toisen tai toisten olioiden yli. Todellisuudessahan meidän talouden karvattomilla ole pätkänkään vertaa valtaa ainakaan meihin. Ja siksi olen päättänyt kurin ja järjestyksen vuoksi seuraavaa: tästä lähtien käytämme palvelijoistamme soveltuvampaa nimitystä ORJA. Siis 'miesorja', 'naisorja' ja 'pikkuorja'. Voi olla, että tähän terminologiakäytänteeseen tulee vielä myöhemmin tarkennuksia.

Olen myös joutunut kurittamaan muita terjerikoiria. Viime viikolla valkku toi agilityharjoituksiin uuden rekkunsa, Maisan. Olisi voinut kuvitella, että se ruikula olisi ymmärtänyt tekeytyä olemattomaksi minun seurassani, mutta ei. Siinä se vaan olla möllötti ihan muina miehinä. Jouduin rähisemään sille aika lailla ja esittelin siinä sivussa mahtavat hampaanikin. Kyllä se nyt varmasti muistaa kunnioittaa minua, kun seuraavan kerran nähdään. Tässä kuva siitä (on aika pöhlön näköinen):

1127607.jpg

Ja tässä Maisa mansesterinterrieri Merksin kanssa (oikeasti sen nimi kirjoitetaan paljon monimutkaisemmin, mutta emäntä ei muista missä järjestyksessä kirjaimet tulevat, dille!).

1127613.jpg

No, eilen sitten oli Malla-valkulla harkoissa mukana russelinpentu, Trine. Sitä kuritin ihan sikana niin, että meidän harjoitusryhmän koko russeliporukka vapisi pelosta. Uskokaa pois!

Tässä vielä kuva Gimmasta sen jälkeen, kun olen kurittanut SITÄ (huomatkaa muljahtelevat silmävalkuaiset) ja minusta, joka olen suhteellisen pelottava ilmestys:

1127604.jpg

Terveisin, Melli the Master