Kuinkas monenlaisia kontankti-systeemeitä olette te muut agiliidon harrastajat mahtaneet kokeilla? Minä, Melli the Contactor, olen joutunut kärsimään orjastajan kokeiluinnosta ja meillä on jo kolmas erilainen systeemi käytössä. Siis KOLMAS! Jos otetaan huomioon, että olen vasta kaksivuotias (no hyvä on, parin kuukauden päästä kolme) ja aloittanut agilityn harrastamisen vuoden vanhana (no hyvä on, ehkä jo vähän aiemminkin kokeilin pikkasen), niin sehän tarkoittaa, että olemme vaihtaneet kontanktikuviointia noin joka neljäs kuukausi (tai ehkä VÄHÄN harvemmin). Onkos sellaisessa mitään järkeä?

Kerron tässä lyhyesti meidän kontanktihistorian ihan vaan varoittavana esimerkkinä. Aluksi me mentiin kosketusalustan avulla ja opeteltiin 2on2off-tekniikka, joka tietysti meni kaaliini helposti. Orjastajan mielestä olin kuitenkin liian hidas ja siksi vaihdoimme kontanktin läpijuoksusysteemiin, jota harjoiteltiin kaarelle pingotetun vesiletkun avulla (siis minun piti aina alamäessä juosta sellaisen alta). Siinä kävi kumminkin niin, että heti kun kaaret otettiin pois, rupesin loikkimaan kontanktien yli (mitä en ollut ennen käsittänyt tehdä). Nyt me harjoitellaan niin, että minulla on valjaat päällä ja narussa kiinni perässäroikkuja, joka yrittää pysäyttää minut 2on2offiin. Kuulostaa helpolta, mutta ei aina kumminkaan ole sitä, sillä minulla on lattialla houkuttimena rakas munaskuukkelini, jonka luokse koitan pinkoa kuin viimeistä päivää. Saas nähdä, kuinka kauan tätä reenaustyyliä kestää ja millainen kokeilu tehdään seuraavaksi!

Terveisin, Melli the Contact Master