Me ollaan Jubun kanssa molemmat kasvettu kovasti. Viime viikolla käytiin rokotuksilla, Jubu toisilla ja minä ensimmäisillä. Minä painoin 3,0 kg ja Jubu 3,6 kg. Ollaan isoja. Jubu ei tykännyt yhtään pöydällä olosta eikä oikein mistään muustakaan siellä lääkäripaikassa, mutta minä tykkäsin kaikesta ja kaikista. Me ollaan sillä tavalla aika erilaiset.

Me harrastetaan painintaa ja agilityä. Agility on semmoista, että siinä leikitään lelulla ihan täysillä. Ja sitten välillä juostaan vähän mutta kovasti, ja siinä juostessa tullaan suorittaneeksi sekalaisia esteitä. Me ollaan molemmat menty läpiläpi ja hyppy läpiläpi. Jubu on mennyt jopa hyppy hyppy läpiläpi ja toisinkin päin eli läpiläpi hyppy hyppy. Ei meidän kyllä oikeasti tarvitse paljon hypätä, sillä me juostaan vaan sellaisten siipien välissä maassa olevan kepin yli, mutta ihmiset haluavat silti huutaa, että "hyppy". Me molemmat tykätään agilitystä!

Tänään käytiin näyttelyharjoituksissa, mutta minä en saanut harjoitella mitään, vaan katselin sivusta, kun Jubu hengaili muiden koirien kanssa ja välillä käveli edestakaisin. Näytti melko tylsältä touhulta. Jubu joutui myös seisomaan pöydällä ja se oli sen mielestä ihan kamalaa. Sitä pitää kuulemma harjoitella kovasti, sillä koiran elämässä pöydällä seisoskelun taito on aivan elintärkeä.

Mitäs vielä? No, Jubulta on irronnut jo monta hammasta, mikä antaa minulle aika kivasti etulyöntiaseman painihommissa. Niin, ja meidät on ilmoitettu koirakouluun. Tai pentukouluun oikeastaan - parin viikon päästä sen pitäisi alkaa.

Terkkuja kaikille!

- Piipu